Vita
Patrick Wolf studierte an der TU Kaiserslautern angewandte Informatik mit dem Schwerpunkt eingebettete Systeme und Robotik. Seine Promotion erfolgte am Fachbereich Informatik der TU Kaiserslautern und befasste sich mit der Umwelterkennung von autonomen Robotern, die sich abseits der Straße bewegen. Derzeit ist er wissenschaftlicher Mitarbeiter (Postdoc) am Lehrstuhl für Robotersysteme und beschäftigt sich mit biologisch motivierten Perzeptionsansätzen für autonome Fahrzeuge. Er ist ein Entwickler der verhaltensbasierten Steuerung iB2C sowie des REACTiON Frameworks für zuverlässige Navigation von autonomen Fahrzeugen in unstrukturierten Umgebungen.
Veröffentlichungen
2023
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- Aktuelle Forschung im Bereich des autonomen Fahr- und Arbeitsbetriebs von Nutzfahrzeugen.
Jahresmagazin AUTOMATION + ROBOTIK, S. 48 - 53. (2023) - Global map generation using local feature grid maps for autonomous vehicles in frequently changing off-road environments.
18th International Conference on Intelligent Autonomous Systems (IAS 2023), (2023) - Navigating Off-roads. Using Deep neural Networks for Rock detection in off-road Autonomous Driving with Unimog.
20th International Conference on Ubiquitous Robots (UR 2023), (2023) - Reverse-Engineering of Behavior-Based Robot Components.
18th International Conference on Intelligent Autonomous Systems (IAS 2023), (2023) - Simultaneous top-down and bottom-up perception for autonomous off-road driving.
2023 International Conference on Robotics and Automation (ICRA), (2023)
2022
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- A modular control architecture for safe and robust robot operation and inspection in steep slope vineyards.
Resilient Smart Farming Lab Workshop Informatik 2022 (RSF-Lab 2022), (2022) - Cognitive Processing in Behavior-Based Perception of Autonomous Off-Road Vehicles.
(2022) - Disturbance and Particle Detection in LiDAR Data.
48th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society (IECON 2022), (2022) - Human-inspired cognitive processing for robust autonomous off-road driving.
5th Young Reseachers Symposium 2022, S. 35. (2022) - Integration of human skeleton posture models into REACTiON for realizing dynamic risk management.
7th International Commercial Vehicle Technology Symposium Kaiserslautern – CVT 2022, (2022) - Traction optimization for robust navigation in unstructured environments using deep neural networks on the example of the off-road truck Unimog.
17th International Conference on Intelligent Autonomous Systems – IAS-17, S. 191 - 208. (2022) - Universelle Nutzfahrzeugkonzepte zum autonomen Arbeiten in herausfordernden Umgebungen. Ein Zwischenbericht zum Projekt »Autonome Arbeitsmaschine für den Einsatz in Anwendungen wie Katastrophenschutz/ Feuerwehr, Forstwirtschaft und Weinbau«..
CVC News, Vol. 2, S. 20 - 24. (2022)
2021
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- Autonome Navigation und Umfelderkennung eines Unimogs in unstrukturiertem Terrain.
Tagungsband DWT-SGW Forum Unmanned Systems VIII, S. 30. (2021) - Autonomes Arbeiten mit dem Unimog. Umrüstung für Arbeitseinsätze im Katastrophenschutz, bei Feuerwehr, Forstwirtschaft, Weinbau und Deponie.
CVC News, Vol. 2, S. 8 - 10. (2021) - Data-fusion for robust off-road perception considering data quality of uncertain sensors.
IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (IROS), S. 6853 - 6860. (2021) - Extending Skills of Autonomous Off-Road Robots on the Example of Behavior-Based Edge Compaction in a Road Construction Scenario.
Commercial Vehicle Technology 2020/2021. Proceedings of the 6th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2020/2021, (2021) - Localization using OSM landmarks.
2021 Latin American Robotics Symposium (LARS), 2021 Brazilian Symposium on Robotics (SBR), and 2021 Workshop on Robotics in Education (WRE), S. 228 - 233. (2021)
DOI: 10.1109/LARS/SBR/WRE54079.2021.9605475 ISBN: 978-1-6654-0761-8
2020
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- Advanced scene aware navigation for the heavy duty off-road vehicle Unimog.
The 9th International Conference on Advanced Concepts in Mechanical Engineering – ACME 2020. IOP Conference Series, Vol. 997, S. 1 - 18. (2020)
DOI: 10.1088/1757-899x/997/1/012093 - Autonome Off-Road Navigation von Nutzfahrzeugen. Erfahrungsbericht und Testergebnisse des CVC-Leitprojekts zum autonomen Fahrbetrieb von Nutzfahrzeugen im Off-Road-Bereich.
CVC News, Vol. 1, S. 4 - 10. (2020) - Autonomous Off-Road Navigation using Near-Feature-Based World Knowledge Incorporation on the Example of Forest Path Detection.
Preprint submitted to Robotics and Autonomous Systems, (2020) - Behavior-Based Obstacle Detection in Off-Road Environments Considering Data Quality.
Informatics in Control, Automation and Robotics, Vol. 495, S. 786 - 809. (2020) - Evolution of robotic simulators. Using UE 4 to enable real-world quality testing of complex autonomous robots in unstructured environments.
Proceedings of the 10th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications (SIMULTECH 2020), S. 271 - 278. (2020) - Towards High-Quality Road Construction. Using Autonomous Tandem Rollers for Asphalt Compaction Optimization.
Proceedings of the 37th International Symposium on Automation and Robotics in Construction (ISARC), S. 90 - 97. (2020) - Wenn Autos fahren wie von Geisterhand. Off-Road-Bereich wird zur Herausforderung / Nutzen wäre aber enorm.
KOMMUNALtopinform, Vol. 4, S. 62 - 63. (2020)
2019
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- Combining Onthologies and Behavior-Based Control for Aware Navigation in Challenging Off-Road Environments.
Proceedings of the 16th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics (ICINCO 2019), S. 135 - 146. (2019)
DOI: 10.5220/0007934301350146, ISBN: 9789897583803 - Distributed Coordination and Task Assignment of Autonomous Tandem Rollers in Road Construction Scenarios.
36th International Symposium on Automation and Robotics in Construction (ISARC 2019), S. 953 - 960. (2019) - White Paper. High Quality Road Construction using 5G-AMMCOA. Autonomous Mobile Machine Communication for Off-Road Applications.
, S. 1 - 7. (2019)
2018
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- Auf dem Weg zur autonomen Straßenfertigung. Kooperation und Kommunikation von vollautomatisierten Nutzfahrzeugen in der Baustelle von morgen am Beispiel von BOMAG Tandemwalzen..
CVC News, Vol. 1, S. 12 - 15. (2018) - Behavior-Based Control for Safe and Robust Navigation of an Unimog in Off-Road Environments.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 63 - 76. (2018) - Behavior-Based Low-Level Control for (semi-) Autonomous Vehicles in Rough Terrain.
Proceedings of ISR 2018, S. 386 - 393. (2018) - Combining Behavior-Based and Contract-Based Control Architectures for Behavior Optimization of Networked Autonomous Vehicles in Unstructured Environments.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 324 - 335. (2018) - Cooperation and Communication of Autonomous Tandem Rollers in Street Construction Scenarios.
Commercial Vehicle Technology 2018. Proceedings of the 5th Commercial Vehicle Technology Symposium – CVT 2018, S. 25 - 36. (2018) - Local Behavior-Based Navigation in Rough Off-Road Scenarios based on Vehicle Kinematics.
2018 IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), S. 719 - 724. (2018)
DOI: 10.1109/ICRA.2018.8460631
2017
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- Autonomie in unwegsamem Gelände. Aktuelle Zwischenergebnisse des CVC-Leitprojekts zum autonomen Fahrbetrieb von Nutzfahrzeugen im Off-Road Bereich.
CVC News, Vol. 2, S. 8 - 11. (2017) - Quality-Based Behavior-Based Control for Autonomous Robots in Rough Environments.
Proceedings of the 14th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics (ICINCO 2017), Vol. 1, S. 513 - 524. (2017)
2016
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- Structured Design of Quality-Sensitive Behavior-Based Perception Systems.
(2016)
2014
2013